Výsledkem aplikace nové strategie bude vytvoření chybějícího systému řízení cestovního ruchu včetně jeho dlouhodobého financování. Mezi nejdůležitější návrhy Koncepce patří srozumitelnější vymezení postavení MMR, agentury CzechTourism a dalších subjektů jako jsou například kraje. Za pomoci připravovaného zákona o podpoře rozvoje cestovního ruchu chce MMR podpořit a stabilizovat regionální spolupráci mezi veřejným, privátním a neziskovým sektorem na principech destinačního managementu. Fungující organizace destinačního managementu by měly být informačním a marketingovým základem pro kvalitní prezentaci České republiky v zahraničí a podporovat marketing českých destinací v rámci domácího cestovního ruchu.
Součástí Koncepce je i změna ve způsobu uplatňování dotační politiky. Ta bude nově zaměřena na využívání integrovaných přístupů na regionální úrovni, využívání nových finančních nástrojů (zvýhodněné úvěry) apod. Přímá dotační politika totiž v minulosti vedla k deformaci tržního prostředí (podpora komerční infrastruktury a služeb cestovního ruchu). Tento způsob podpory byl kritizovaný i samotnými podnikateli.
Koncepce je propojená s realizací národního marketingu, který je popsaný a specifikovaný ve schválené Marketingové koncepci cestovního ruchu agentury CzechTourism. Oba materiály byly připravovány současně a jsou tedy vzájemně provázané.
Priority Koncepce:
Priorita 1 – Zkvalitnění nabídky cestovního ruchu
Priorita 2 – Management cestovního ruchu
Priorita 3 – Destinační marketing
Priorita 4 - Politika cestovního ruchu a ekonomický rozvoj
Dotazy ke Koncepci můžete zasílat na e-mailovou adresu:
StrategieCR@mmr.cz
Oddělení strategie cestovního ruchu
Podklady pro zpracování Zprávy o plnění Koncepce za 2018 - 2020:
Podklady pro vyplnění Zprávy - formulář
Podklady pro vyplnění Zprávy - Vysvětlivky