Třetím čtením prošel v Poslanecké sněmovně Parlamentu návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících. Počet nízkoemisních vozidel, která budou jezdit po silnicích v ČR, by se tak měl průběžně zvyšovat. Zákon nyní míří do Senátu.
„Naše ministerstvo aktivně prosazuje co nejrychlejší schválení zákona tak, jak to požaduje EU. Díky němu budou mít zadavatelé nadlimitních veřejných zakázek a objednavatelé veřejných služeb v dopravě povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel v dopravě, které jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš. Plnění stanovených podílů mezi nově pořizovanými nízkoemisními vozidly bude sledováno ve dvou časových obdobích. První fáze začne účinností zákona a skončí v prosinci roku 2025. Následující fáze bude trvat do konce roku 2030. V té první je poměr nastaven ve výši 29,7 % u osobních a lehkých užitkových vozidel, 41 % u autobusů a 9 % u nákladních vozidel. V následujícím období budou požadované minimální podíly nízkoemisních vozidel v případě autobusů a nákladních vozidel dále navyšovány. Požadavek na úpravu vychází z evropské právní úpravy, která podporuje čistou mobilitu s důrazem na elektrický pohon. Pořízení nízkoemisních vozidel podporuje Ministerstvo pro místní rozvoj také z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). V aktuální výzvě evidujeme 29 projektů za 4,1 mld. Kč.
Na výstavbu bytového domu, stavební úpravy nebo koupi nového bytu bude možné využít peníze z dotačně-úvěrového programu Dostupné bydlení, který při...
Ministerstvo pro místní rozvoj vyhlásilo první výzvy ze Systémového programu obnovy a rozvoje pevnostních měst Terezín a Josefov. Desetiletý progra...
Česko ve spolupráci s Gruzií, Mosambikem a Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) uspořádalo 11. července v New Yorku odborný semin...
©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena