Třetím čtením prošel v Poslanecké sněmovně Parlamentu návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících. Počet nízkoemisních vozidel, která budou jezdit po silnicích v ČR, by se tak měl průběžně zvyšovat. Zákon nyní míří do Senátu.
„Naše ministerstvo aktivně prosazuje co nejrychlejší schválení zákona tak, jak to požaduje EU. Díky němu budou mít zadavatelé nadlimitních veřejných zakázek a objednavatelé veřejných služeb v dopravě povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel v dopravě, které jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš. Plnění stanovených podílů mezi nově pořizovanými nízkoemisními vozidly bude sledováno ve dvou časových obdobích. První fáze začne účinností zákona a skončí v prosinci roku 2025. Následující fáze bude trvat do konce roku 2030. V té první je poměr nastaven ve výši 29,7 % u osobních a lehkých užitkových vozidel, 41 % u autobusů a 9 % u nákladních vozidel. V následujícím období budou požadované minimální podíly nízkoemisních vozidel v případě autobusů a nákladních vozidel dále navyšovány. Požadavek na úpravu vychází z evropské právní úpravy, která podporuje čistou mobilitu s důrazem na elektrický pohon. Pořízení nízkoemisních vozidel podporuje Ministerstvo pro místní rozvoj také z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). V aktuální výzvě evidujeme 29 projektů za 4,1 mld. Kč.
Vláda na svém středečním zasedání projednala a vzala na vědomí Strategický rámec politiky soudržnosti 28+ v České republice. Tento dokument je zása...
Státní fond podpory investic (SFPI) slaví 25 let od svého založení. Již čtvrt století pomáhá měnit tvář bydlení v České republice – ať už jde o zle...
Program turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci s Olomouckým a Moravskoslezským krajem ú...
©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena