17. 6. 2025
Organizace destinačního managementu, které mají odpovědnost za rozvoj cestovního ruchu v krajích a turistických oblastech, získají od Ministerstva pro místní rozvoj dotace v celkové výši 83,5 milionu korun. O tuto částku určenou na provoz a další aktivity se podělí 67 organizací.
Ministerstvo pro místní rozvoj zveřejnilo výsledky nové dotační výzvy v programu na podporu organizací destinačního managementu (DMO). Mezi 67 organizací, které se svými žádostmi uspěly, ministerstvo rozdělí přibližně 83,5 milionu korun. Nejvíce podpořených organizací sídlí v Jihočeském kraji (10), následuje Středočeský kraj s 9 organizacemi a po 7 podpořených DMO mají Jihomoravský, Královéhradecký a Moravskoslezský kraj. Celková alokace výzvy činila 90 milionů, vyčerpána tak byla její valná většina. Organizace mohly své žádosti zasílat do konce března 2025.
„DMO hrají v cestovním ruchu klíčovou roli. Propojují místní aktéry, propagují region, zlepšují služby a pomáhají přitáhnout víc návštěvníků. Jejich podporu ze strany Ministerstva pro místní rozvoj tak považuji za mimořádně důležitou. To, že pro ně máme vlastní program, je velký krok kupředu, díky kterému se podaří lépe propojit a posílit jejich síť napříč celým Českem. Zkvalitnění jejich chodu navíc nebude mít přímý dopad jenom na turisty. Podnikatelům v regionech to přinese nové příležitosti a místním obyvatelům lepší služby nebo víc pracovních míst,“ říká ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek a dodává:
„Program jsme ladili společně s lidmi z praxe i území – se zástupci destinačních organizací, krajů, obcí, podnikatelů, neziskovek i vysokých škol.“
Dotaci hradící 80 % uznatelných nákladů je možné využít na osobní a ostatní provozní náklady, ale i na výdaje za účasti na veletrzích, výzkum, kampaně nebo další marketingové aktivity. Žádosti mohly zasílat krajské a oblastní organizace destinačního managementu, které jsou držiteli platného certifikátu Národního systému
Kategorizace a certifikace DMO.
Cílem výzvy je vytvoření stabilního systému řízení cestovního ruchu v České republice, který je prioritou
Strategie rozvoje cestovního ruchu ČR 2021–2030. Má zvýšit konkurenceschopnost českých destinací a jejich atraktivitu pro turisty především z bonitních trhů. Neméně důležité je, aby přispěla ke zvýšení spokojenosti návštěvníků i místních obyvatel a jejich vzájemnému respektu. K dílčím krokům pak patří standardizace aktivit DMO, efektivní vynakládání prostředků na rozvoj turismu v regionech nebo snížení negativních dopadů tzv. overturismu.
Seznam příjemců a další informace o výzvě podpory organizací destinačního managementu v roce 2025 najdete
na stránkách ministerstva.
Ministerstvo pro místní rozvoj věnuje rozvoji cestovního ruchu značnou pozornost. Kromě organizací destinačního managementu také více než 200 miliony korun podpořilo oživení cestovního ruchu prostřednictvím
podpory turistické infrastruktury.