Sněmovna schválila v prvním čtení návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících. Počet nízkoemisních vozidel, která budou jezdit po silnicích v ČR, by se tak měl průběžně zvyšovat. MMR aktivně prosazuje co nejrychlejší schválení zákona tak, jak to požaduje EU. Jinak České republice hrozí pokuta.
„Zadavatelé veřejných zakázek a objednatele veřejných služeb v dopravě budou mít povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel v dopravě, které jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
Požadavek na úpravu vychází z evropské právní úpravy, která podporuje čistou mobilitu s důrazem na elektrický pohon. Plnění stanovených podílů nízkoemisních vozidel mezi nově pořizovanými bude sledováno ve dvou časových obdobích. První fáze začne účinností zákona a skončí v prosinci roku 2025. Následující fáze bude trvat do konce roku 2030. V té první je poměr nastaven ve výši 29,7 % u osobních a lehkých užitkových vozidel, 41 % u autobusů a 9 % u nákladních vozidel. S každým následujícím obdobím budou požadované minimální podíly nízkoemisních vozidel dále mírně navyšovány.
Komise v návaznosti na ve středu zveřejněný návrh Víceletého finančního rámce na období 2028 až 2034 vydala úvodní část legislativních pravidel pro...
V sídle OSN v New Yorku právě probíhá Politické fórum na vysoké úrovni o udržitelném rozvoji (HLPF), kde státy mimo jiné hodnotí pokrok při plnění ...
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních ri...
©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena