Analyzovány byly právní předpisy na úseku:
a) ochrany životního prostředí,
b) ochrany přírody a krajiny,
c) ochrany vod,
d) ochrany ovzduší,
e) ochrany zemědělského půdního fondu,
f) ochrany lesa,
g) ochrany ložisek nerostných surovin,
h) odpadového hospodářství,
i) ochrany veřejného zdraví,
j) veterinární správy,
k) památkové péče,
l) dopravy na pozemních komunikacích,
m) dopravy drážní,
n) dopravy letecké,
o) dopravy vodní,
p) energetiky,
q) využívání jaderné energie a ionizujícího záření,
r) obrany státu,
s) civilní ochrany,
t) požární ochrany,
u) pozemkových úprav,
v) elektronických komunikací,
w) bezpečnosti státu,
x) prevence závažných havárií.
Pro každý úsek je výsledek analýzy zpracován do příslušných tabulek pro územně plánovací podklady (územně analytické podklady a územní studie), pro politiku územního rozvoje, územní rozvojový plán, zásady územního rozvoje, územní plán, regulační plán a územní opatření (o stavební uzávěře a o asanaci území), a to s uvedením následujících informací:
a) dotčený orgán,
b) kompetence, kterou dotčený orgán má,
c) úkon dotčeného orgánu,
d) vůči jaké územně plánovací dokumentaci se úkon vztahuje,
e) meze správního uvážení při vytváření vůle správního orgánu (zákonná hlediska, která musí dotčený orgán v rámci své úvahy aplikovat),
f) další vstupy (např. resortní koncepce), které mají vliv na územně plánovací dokumentace, a jejich vztah k územně plánovací dokumentaci (např. závaznost),
g) konkrétní ustanovení předpisu zakotvující uvedenou působnost jako dotčeného orgánu v procesech územního plánování,
h) zhodnocení, zda je právní úprava dostatečná, zda je zmocnění dostatečně vymezeno, a pokud není, tak i doporučení, jakým způsobem zmocnění upravit.