Aktuální Akční plán byl zpracován na roky 2024-2025 (schválen usnesením Vlády ČR ze dne 8. listopadu 2023 č. 834). Akční plán tak vychází z potřeby podpořit odvětví CR v návaznosti na dopady pandemie COVID-19, ale i dopady vyvolané bezpečnostní situací na Ukrajině a aktuálním socio-ekonomickým vývojem a vysokým růstem cen a inflace. Dokument však neobsahuje opatření dlouhodobého charakteru, která jsou realizována kontinuálně bez ohledu na platnost Akčních plánů. Ta jsou dlouhodobě ukotvena v rozpočtu MMR nebo agentury CzechTourism a nepředpokládá se jejich naplňováním zásadní změna nebo úprava. Do nastavení a zpracování Akčního plánu byli zapojeni zástupci veřejné správy, samosprávy, podnikatelů, akademické veřejnosti a dalších partnerů.
Akční plán zahrnuje 6 opatření, 12 aktivit a 26 dílčích aktivit. Níže je uveden přehled opatření, aktivit a dílčích aktivit Akčního plánu:
Opatření 1: Rozvoj mezioborové, meziresortní, mezinárodní spolupráce při nastavení podmínek pro restart CR
|
Podpora restartu příjezdového CR |
- Podpora rozlítání destinací
|
Opatření 2: Rozvoj systému organizace CR |
Vytvoření metodiky k vymezení rolí jednotlivých subjektů v řízení CR |
- Tvorba metodiky k vymezení rolí subjektů CR a její následné zapracování do Kategorizace DMO
|
Revize systému organizace CR |
- Úprava Kategorizace DMO
|
Podpora implementace Strategie |
- Sestavení implementačního týmu Strategie
|
Rozvoj systému vícezdrojového financování |
- Zajištění stabilního nástroje podpory CR
- Prověření možnosti využití finančních nástrojů v CR a návrh jejich úpravy pro potřeby CR
|
Opatření 3: Data a podpora rozhodování |
Vytvoření rámcového plánu výzkumů a šetření |
- Vytvoření rámcového plánu výzkumů a šetření, včetně rozpočtu
- Kontinuální zabezpečení zdrojů dat k tvorbě TSA
- Výzkum potenciálu CR
- Vytvoření a spuštění systému eTurista
- Marketingové výzkumy CzT
- Metodika stanovení limitů a sledování návštěvnosti, indikátory UCR
- Potenciál národních produktů na vybraných zahraničních trzích
- Image Česka na vybraných zahraničních trzích
|
Opatření 4: Lidské zdroje |
Podpora uplatnitelnosti absolventů |
- Prověření a vytvoření/ modifikace nástroje na podporu zvýšení kvalifikace absolventů vybraných oborů CR
|
Podpora dalšího vzdělávání stávajících pracovníků ve službách CR |
- Zpracování analýzy klíčových znalostí, dovedností a vzdělávacích potřeb pracovníků ve vybraných oborech služeb CR
|
Opatření 5: Rozvoj nabídky CR |
Podpora likvidity podnikatelů |
- Podpora likvidity podnikatelů v případě nepříznivých externích vlivů
|
Podpora modernizace a budování infrastruktury CR |
- Rozvoj veřejné a podnikatelské infrastruktury CR
|
Opatření 6: Marketingové aktivity |
Rozvoj integrovaného marketingu destinací |
- Podpora DMO
- Rozvoj marketingu udržitelných forem CR
- Tvorba jednotné prezentace / značky ČR
- Experience management
- Budování pozitivního PR
|
Podpora zvýšení poptávky po službách CR |
- Podpora DCR
- Podpora PCR
- Podpora MICE
|
Součástí předloženého materiálu je i vyhodnocení plnění Akčního plánu ke Strategii CR na roky 2022-2023. Vyhodnocení bylo zpracováno k dubnu 2023. Ve sledovaném období byly 2 dílčí aktivity splněny, 1 aktivita byla splněna částečně, ve stádiu realizace bylo 21 dílčích aktivit (realizace bude zpravidla přesunuta do navazujícího Akčního plánu), realizace byla pozastavena u 3 dílčích aktivit (ve dvou případech se jedná o opatření v návaznosti na pandemii COVID a podporu v případě zavádění preventivních opatření, která ve sledovaném období nebyla zavedena), 5 dílčích aktivit nebylo realizováno (důvodem byl nedostatek alokace na zajištění realizace, kapacitní důvody atd.); 1 dílčí aktivita byla realizována jiným způsobem. Bližší podrobnosti viz samostatná příloha.
Vyhodnocení plnění Akčního plánu ke Strategii CR na roky 2024-2025 bude součástí navazujícího Akčního plánu.
Akční plán ke Strategii CR na roky 2024-2025 (složka souborů):