Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (MMR) patří do systému ústředních orgánů státní správy České republiky v oblastech, vymezených příslušnými právními dokumenty. Objemem svých pravomocí, kompetencí a odpovědností za správu finančních prostředků hraje ve státní správě významnou roli. Ministerstvo bylo zřízeno s účinností od 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy ve věcech: regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a realitní činnosti, pohřebnictví.
Hledat:
Přihlásit se
Menu
Ministerstvo
Akce
Aktuality
Povodně 2024
Úřad
Regionální politika
Fondy EU
Stavební právo
Bytová politika
Rozúčtování tepla v bytech
Cestovní ruch
Veřejné dražby
Pohřebnictví
Veřejné zakázky a elektronizace
Realitní činnost
Agentura pro sociální začleňování
Snadné čtení
Národní dotace
Podpora a rozvoj regionů
Podpora bydlení
Cestovní ruch
Podpora územního plánování a architektonických / urbanistických soutěží
Dotace pro nestátní neziskové organizace
Další dotační programy
Informace o národních dotačních programech MMR
Evropská unie
Spolupráce v rámci EU a mezinárodní vztahy
Dotace EU
Národní plán obnovy
Operační programy řízené MMR
Územní agenda EU
Pro média
Tiskové zprávy
Mediální reakce
Kontakty pro média
Ministr
Publikace MMR
Logo MMR
Fotografie - kontakty pro média
Časté dotazy
Kariéra
Nabídka volných míst
Nabídka stáží
Činnosti dle § 5 zákona o státní službě
Benefity
Úřednická zkouška
Služební předpisy nejvyššího státního tajemníka
Služební předpisy státní tajemnice
Kontakty
Kontakty na vedení ministerstva
Přímo a nepřímo řízené organizace
Základní přehled přístupnosti objektů MMR
Přihlásit se
Ministerstvo
>
Cestovní ruch
>
Informace pro profesionály
>
Jak založit cestovní kancelář
Jak založit cestovní kancelář
Řádně si prostudujte právní předpisy, které se k provozování cestovní kanceláře vážou (inspiraci můžete najít i
zde
).
Musíte se rozhodnout, zda hodláte podnikat jako fyzická osoba, nebo budete činnost realizovat prostřednictvím právnické osoby.
Podle přílohy č. 3 k zákonu č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (s přihlédnutím k § 7 a § 27 téhož zákona) si zjistěte, zda splňujete zvláštní podmínky pro provozování živnosti (vzdělání, praxe). Pokud ne, bude nutné, abyste si zajistili odpovědného zástupce, prostřednictvím kterého budete živnost provozovat.
Posuzování vzdělání a uznávání praxe je plně v kompetenci živnostenského úřadu.
Vytvořte si obchodní strategii, v níž zhodnotíte, jaký rozsah živnostenského oprávnění bude pro Vaši činnost nutný (pouze
pořádání zájezdů
podle § 1b zákona č. 159/1999 Sb., nebo pouze
zprostředkování spojených cestovních služeb
podle § 1c zákona č. 159/1999 Sb., nebo
obojí
). Pokud nevíte, co je zájezd a co jsou spojené cestovní služby stáhněte si návodnou prezentaci na těchto stránkách dole.
Sjednejte si zajištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře (zřizuje-li cestovní kancelář usazená na území jiného členského státu Evropské unie nebo Evropského hospodářského společenství v České republice pobočku, považuje se doklad o ochraně pro případ úpadku ze státu usazení za rovnocenný českému zákonnému zajištění).
Vypracujete podnikatelský záměr (doporučujeme využít formuláře, který najdete zde na stránkách).
Při jeho sestavování vycházejte z podkladů, které jste odevzdali svému zajistiteli.
Sepište prohlášení o předpokládaném datu zahájení činnosti cestovní kanceláře (doporučujeme využít formuláře, který najdete zde na stránkách).
Uhraďte příspěvek do
garančního fondu cestovních kanceláří
. Mějte při tom na paměti, že příspěvek se hradí vždy na příslušný
kalendářní
rok.
Na
libovolném
živnostenském úřadu podle své volby požádejte o koncesi k provozování cestovní kanceláře,
v tom rozsahu, jakém máte sjednáno své zajištění pro případ úpadku
. Kromě náležitostí stanovených živnostenským zákonem s sebou na živnostenský úřad vezměte:
stejnopis smlouvy o zajištění cestovní kanceláře pro případ úpadku,
pojistné podmínky, které se váží ke smlouvě o zajištění cestovní kanceláře pro případ úpadku,
doklad o tom, že pojistné bylo zaplaceno, nebo o tom, že bankovní záruka byla řádně složena (např. výpis z účtu),
jestliže je v pojistné smlouvě sjednána spoluúčast, pak i doklad o to, že i ta již byla řádně uhrazena,
doklad o úhradě příspěvku do garančního fondu cestovních kanceláří,
vypracovaný podnikatelský záměr,
vyplněné prohlášení o předpokládaném datu zahájení činnosti.
Živnostenský úřad od Vás dokumenty převezme a požádá Ministerstvo pro místní rozvoj o stanovisko k Vaší žádosti.
Budou-li doklady splňovat předepsané náležitosti, ministerstvo vydá souhlasné stanovisko, na základě kterého živnostenský úřad může koncesi vydat.
Po nabytí právní moci rozhodnutí o udělení koncese opět kontaktujte svého zajistitele, který Vám na základě předloženého výpisu ze živnostenského rejstříku vystaví potvrzení o zajištění pro případ úpadku cestovní kanceláře (pojistku k Vaší pojistné smlouvě).
Kopii pojistky zašlete do 10 pracovních dnů Ministerstvu pro místní rozvoj.
Zájezdy X SCS  
[ PDF, 4MB ]
Předpokládané datum zahájení činnosti  
[ PDF, 120KB ]
Podnikatelský záměr  
[ PDF, 266KB ]
Přihlaste se k aktualizacím
X
Pro odběr aktualizací musíte být přihlášeni.
Zadejte svou e-mailovou adresu a heslo. Pokud nemáte přihlašovací údaje
registrujte se
.
E-mail:
Heslo:
©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena