Na základě rozhodnutí mezinárodní poroty se vítězi mezinárodní soutěže stali:
- Kategorie hotely: Hotel Hills Sarajevo (Bosna a Hercegovina)
- Kategorie cestovních kanceláří: Traces of Greece (Řecko)
- Kategorie národní a regionální organizace cestovního ruchu: Řecká národní organizace cestovního ruchu, kancelář v Číně
Hotely Mercure Budapest, tedy Hotel Mercure Budapest Korona, Hotel Mercure Budapest City Center a Hotel Mercure a Ibis Budapest Castle Hill získaly ČESTNÉ UZNÁNÍ Marco Polo.
Cena cestovního ruchu Marco Polo byla vyhlášena v roce 2019 s cílem ocenit přínos aktérů cestovního ruchu z tehdejších 17 zemí střední a východní Evropy k vytvoření nejlepšího společného turistického produktu pro čínský trh.
V roce 2022 se porota kvůli pandemii rozhodla změnit zaměření ceny a uvítala přihlášky, které představily inovativní aktivity, jež zahájily během pandemie COVID-19 s cílem udržet zájem čínských cestovatelů o region střední a východní Evropy a/nebo jakýkoli nový produkt či službu, které byly vytvořeny s cílem přilákat pozornost čínských cestovatelů po pandemii COVID. Přihlášky musely odrážet fakt, že podnikatelský subjekt studuje vznikající nové trendy v Číně a měl by být zaměřen na ty segmenty čínských cestovatelů, jejichž zájem koresponduje se sofistikovanou nabídkou zemí střední a východní Evropy.
Porota hledala kreativní a inovativní nápady, které by pomohly překonat závažnou příčinu pandemie a proměnit negativní důsledky v něco nového, jedinečného a perspektivního.
Koordinační centrum cestovního ruchu 14+1 blahopřeje vítězům k úspěchu, a to tím spíše, že - vzhledem k pandemii Covid-19 - byly přihlášky vypracovány za velmi obtížných podmínek pro mezinárodní cestovní ruch.
Vítězové jsou oprávněni po dobu jednoho roku hrdě používat ve své marketingové komunikaci označení:
"Produkt oceněný Marco Polo s doporučením Číny – spolupráce v oblasti cestovního ruchu v zemích střední a východní Evropy".