MMR ocenilo kreativní návrhy
MMR ocenilo kreativní návrhy
24. 11. 2014
Ministerstvo pro místní rozvoj na konci minulého týdne ocenilo tři nejlepší kreativní návrhy na kampaň s tématikou fondů EU. Více jak čtyři desítky návrhů jejich tvůrci zasílali prostřednictvím crowdsourcingového portálu Future Bakery, se kterým ministerstvo na tomto projektu spolupracovalo. Cílem je připravit zadání pro kampaň představující přínosy fondů EU a možnosti nového programového období 2014-2020.
Jeden z úkolů Ministerstva pro místní rozvoj v agendě evropských fondů je i srozumitelně informovat veřejnost o problematice fondů a jejich přínosech pro rozvoj České republiky. Vstupem do nového programového období a spuštěním prvních výzev na jaře 2015 nastává příležitost k připomenutí přínosů, které politika soudržnosti České republice přinesla a upozornit na nové příležitosti.
Ministerstvo pro místní rozvoj se rozhodlo do příprav kampaně vnést nový impuls a trendy a rozhodlo se oslovit širší veřejnost ke spolupráci. Zvoleným nástrojem se stal crowdsourcingový portál Future Bakery, díky němuž oslovilo kreativní tvůrce z řad veřejnosti. Cílem bylo nalézt neotřené úhly pohledu na koncept komunikace evropských fondů. „Byli jsme velice mile překvapeni, že se nám sešlo více jak čtyřicet kreativních návrhů, přičemž některé z nich byly opravdu velmi propracované. Ve spolupráci s týmem Future Bakery a dalšími marketingovými odborníky jsme vybrali tři nejlepší návrhy, které jsme ocenili hodnotnými cenami,“ uvedla k projektu Olga Letáčková, náměstkyně ministryně pro místní rozvoj pro Národní orgán pro koordinaci, která vítězům osobně poděkovala a předala ceny v podobě tabletu, mobilního telefonu a notebooku.
Na třetím místě se umístil návrh „Díky EU“, který zaslala Radka Vavroušková. Odborníky návrh oslovil nejen velmi dobrým sloganem, ale i regionálností pojetí a celkovou tonalitou navržené komunikace. Na druhém místě skončil návrh „Evropa staví Česko“, autorky Lenky Pinterové. Komisi se líbila interaktivita návrhu, který umožňoval do komunikace vtáhnout veřejnost. Vítězným návrhem se pak stal koncept „Nestyděl jsem se požádat" Zuzany Dobšíčkové. Návrh zaujal velmi podrobně zpracovanou koncepcí, která si dala za úkol vyvrátit mýty o fondech EU mezi potenciálními žadateli a představuje evropské fondy jako prostředek k růstu.