Uspokojivě byly dosaženy jen některé výsledky projektu, zejména návrh úpravy rámcových vzdělávacích plánů pro základní vzdělávání a pro střední školy (gymnázia), návrh programu celoživotního vzdělávání pedagogů a návrh na rozšíření vysokoškolského studia formou povinně volitelného předmětu Stavební kultura. Využitelný je i audit dotačních možností pro aktivity související se stavební kulturou, bohužel však není aktualizován. Chybí zejména komunikační aktivity, udržování webové stránky projektu a diskusní platforma. I mnoho dílčích témat je nedostatečně propracovaných.
Výsledkem projektu je návrh úpravy rámcových vzdělávacích plánů pro základní vzdělávání a pro střední školy (gymnázia) s cílem zvýšit míru pochopení fungování a tvorby sídel a jejich součástí, vytváření vztahu ke kulturnímu dědictví, veřejnému prostoru, krajině a stavební kultuře obecně, rozvíjet prostorové a estetické vnímání a v neposlední řadě občanské kompetence nutné k participaci na tvorbě veřejného prostoru. Připraveny jsou návrhy úprav závazného obsahu vzdělávacích oblastí a úpravy průřezových témat pro základní vzdělávání a návrhy doplnění klíčových kompetencí pro gymnázia.
Je zpracován návrh programu celoživotního vzdělávání pedagogů prostřednictvím akreditovaných kurzů v rámci tzv. dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol, základních škol I. a II. stupně a základních uměleckých škol.
Součástí projektu je i návrh na rozšíření vysokoškolského studia formou povinně volitelného předmětu Stavební kultura. Z akreditovaných bakalářských a magisterských studijních programů byly vybrány ty, které by bylo možné o předmět Stavební kultura rozšířit. Studijní programy byly s ohledem na jejich rozsah, obsah a ukotvení ve vzdělávacím systému rozděleny do 12 okruhů a pro tyto okruhy jsou připraveny tzv. akreditační formuláře D zahrnující mj. sylabus předmětu.
V rámci celoživotního vzdělávání jsou navrženy cíle a témata pro celoživotní vzdělávání odborných organizací a pro university třetího věku, projekt však neobsahuje žádné podrobnosti o těchto kurzech. Kurz stavební kultura pro univerzitu třetího věku byl realizován na Technické univerzitě v Liberci v zimním semestru akademického roku 2016/2017.
Klíčovým výstupem měla být realizace komunikační a diskusní platformy. Hlavním cílem platformy mělo být poskytnutí snadno přístupných podkladů pro tvorbu školních vzdělávacích plánů, inovaci rámcových vzdělávacích plánů, sdílení metodických materiálů z příkladů dobré praxe a odkazů na informační zdroje, informování o akcích, které souvisí s předmětem projektu, platforma pro aktualizaci metodických dokumentů a pro spolupráci pedagogů různých typů škol, odborníků, nevládních a odborných organizací, a další související funkce. Žádný z těchto požadavků bohužel nebyl plnohodnotně naplněn.
Doplňkovým výstupem projektu je tzv. dotační audit. Slouží jako rámcový přehled možností financování aktivit z oblasti stavební kultury. Dotační audit zahrnuje přehled použitelných národních programů a grantů (např. Program Éta Technologické agentury ČR, Národní programy SFŽP ČR apod.), výzvy evropských fondů (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání), případně fondů komunitárních. Do přehledu dotačních zdrojů jsou zařazeny i příležitosti vyplývající z výzev nadací. Aktualizace materiálu bohužel není zajištěna.
Dokumenty naleznete v příloze.