Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (MMR) patří do systému ústředních orgánů státní správy České republiky v oblastech, vymezených příslušnými právními dokumenty. Objemem svých pravomocí, kompetencí a odpovědností za správu finančních prostředků hraje ve státní správě významnou roli. Ministerstvo bylo zřízeno s účinností od 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy ve věcech: regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a realitní činnosti, pohřebnictví.
Hledat:
Přihlásit se
Menu
Ministerstvo
Akce
Aktuality
Povodně 2024
Úřad
Regionální politika
Fondy EU
Stavební právo
Bytová politika
Rozúčtování tepla v bytech
Cestovní ruch
Veřejné dražby
Pohřebnictví
Veřejné zakázky a elektronizace
Realitní činnost
Agentura pro sociální začleňování
Snadné čtení
Národní dotace
ŽIVEL - Pomoc v nouzi (ŽIVEL 4)
Podpora a rozvoj regionů
Podpora bydlení
Cestovní ruch
Podpora územního plánování a architektonických / urbanistických soutěží
Dotace pro nestátní neziskové organizace
Další dotační programy
Informace o národních dotačních programech MMR
Evropská unie
Spolupráce v rámci EU a mezinárodní vztahy
Dotace EU
Dotace IROP
Národní plán obnovy
Operační programy řízené MMR
Územní agenda EU
Pro média
Tiskové zprávy
Mediální reakce
Kontakty pro média
Ministr
Publikace MMR
Logo MMR
Fotografie - kontakty pro média
Časté dotazy
Kariéra
Nabídka volných míst
Nabídka stáží
Činnosti dle § 5 zákona o státní službě
Benefity
Úřednická zkouška
Služební předpisy nejvyššího státního tajemníka
Služební předpisy státní tajemnice
Kontakty
Kontakty na vedení ministerstva
Přímo a nepřímo řízené organizace
Základní přehled přístupnosti objektů MMR
Přihlásit se
Ministerstvo
>
Cestovní ruch
>
Informace pro profesionály
>
Jak založit cestovní kancelář
Jak založit cestovní kancelář
Řádně si prostudujte právní předpisy, které se k provozování cestovní kanceláře vážou (inspiraci můžete najít i
zde
).
Musíte se rozhodnout, zda hodláte podnikat jako fyzická osoba, nebo budete činnost realizovat prostřednictvím právnické osoby.
Podle přílohy č. 3 k zákonu č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (s přihlédnutím k § 7 a § 27 téhož zákona) si zjistěte, zda splňujete zvláštní podmínky pro provozování živnosti (vzdělání, praxe). Pokud ne, bude nutné, abyste si zajistili odpovědného zástupce, prostřednictvím kterého budete živnost provozovat.
Posuzování vzdělání a uznávání praxe je plně v kompetenci živnostenského úřadu.
Vytvořte si obchodní strategii, v níž zhodnotíte, jaký rozsah živnostenského oprávnění bude pro Vaši činnost nutný (pouze
pořádání zájezdů
podle § 1b zákona č. 159/1999 Sb., nebo pouze
zprostředkování spojených cestovních služeb
podle § 1c zákona č. 159/1999 Sb., nebo
obojí
). Pokud nevíte, co je zájezd a co jsou spojené cestovní služby stáhněte si návodnou prezentaci na těchto stránkách dole.
Sjednejte si zajištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře (zřizuje-li cestovní kancelář usazená na území jiného členského státu Evropské unie nebo Evropského hospodářského společenství v České republice pobočku, považuje se doklad o ochraně pro případ úpadku ze státu usazení za rovnocenný českému zákonnému zajištění).
Vypracujete podnikatelský záměr (doporučujeme využít formuláře, který najdete zde na stránkách).
Při jeho sestavování vycházejte z podkladů, které jste odevzdali svému zajistiteli.
Sepište prohlášení o předpokládaném datu zahájení činnosti cestovní kanceláře (doporučujeme využít formuláře, který najdete zde na stránkách).
Uhraďte příspěvek do
garančního fondu cestovních kanceláří
. Mějte při tom na paměti, že příspěvek se hradí vždy na příslušný
kalendářní
rok.
Na
libovolném
živnostenském úřadu podle své volby požádejte o koncesi k provozování cestovní kanceláře,
v tom rozsahu, jakém máte sjednáno své zajištění pro případ úpadku
. Kromě náležitostí stanovených živnostenským zákonem s sebou na živnostenský úřad vezměte:
stejnopis smlouvy o zajištění cestovní kanceláře pro případ úpadku,
pojistné podmínky, které se váží ke smlouvě o zajištění cestovní kanceláře pro případ úpadku,
doklad o tom, že pojistné bylo zaplaceno, nebo o tom, že bankovní záruka byla řádně složena (např. výpis z účtu),
jestliže je v pojistné smlouvě sjednána spoluúčast, pak i doklad o to, že i ta již byla řádně uhrazena,
doklad o úhradě příspěvku do garančního fondu cestovních kanceláří,
vypracovaný podnikatelský záměr,
vyplněné prohlášení o předpokládaném datu zahájení činnosti.
Živnostenský úřad od Vás dokumenty převezme a požádá Ministerstvo pro místní rozvoj o stanovisko k Vaší žádosti.
Budou-li doklady splňovat předepsané náležitosti, ministerstvo vydá souhlasné stanovisko, na základě kterého živnostenský úřad může koncesi vydat.
Po nabytí právní moci rozhodnutí o udělení koncese opět kontaktujte svého zajistitele, který Vám na základě předloženého výpisu ze živnostenského rejstříku vystaví potvrzení o zajištění pro případ úpadku cestovní kanceláře (pojistku k Vaší pojistné smlouvě).
Kopii pojistky zašlete do 10 pracovních dnů Ministerstvu pro místní rozvoj.
Zájezdy X SCS  
[ PDF, 4MB ]
Předpokládané datum zahájení činnosti  
[ PDF, 120KB ]
Podnikatelský záměr  
[ PDF, 266KB ]
Přihlaste se k aktualizacím
X
Pro odběr aktualizací musíte být přihlášeni.
Zadejte svou e-mailovou adresu a heslo. Pokud nemáte přihlašovací údaje
registrujte se
.
E-mail:
Zadejte uživatelské jméno
Heslo:
©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena