Metodické doporučení by tedy mělo ukázat zadavatelům možnosti, které zákon umožňuje, za jakých podmínek a kdy je vhodné využít např. možnosti výhrady budoucích změn v průběhu plnění veřejné zakázky, že je možné veřejné zakázky zadávat na části podle potřeby veřejné zakázky, že je možné využívat ustanovení o změnách závazků a že také je možné v případě, kde/kdy to je odůvodněné, zadat veřejnou zakázku bez poddodavatelského vztahu přímo dodavateli odborných služeb nebo třeba zajistit řádné platby poddodavatelům tak, aby jejich vysoce odborné služby byly prováděny hlavně v koncentraci na jejich práci a na požadovanou kvalitu výstupu.
Samotné rekonstrukce památek podléhají samozřejmě primárně zákonu č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči a zadavatelé tak musí podmínky a povinnosti vyplývající z tohoto zákona o památkové péči zapracovat do zadávacích dokumentací a smluv v podobě zadávacích podmínek a smluvních ustanovení (a následně musí v průběhu realizace tyto podmínky v součinnosti s orgánem státní památkové péče (OPP) a odbornou organizací státní památkové péče kontrolovat, ověřovat a přejímat výsledky práce dodavatelů, zda jsou práce a služby prováděny v souladu se zákonem o památkové péči), přesto mohou různé postupy a možnosti, vyplývající ze zákona o zadávání veřejných zakázek, mít zásadní dopad na průběh plnění veřejné zakázky a tedy i na samotný výsledek a jeho kvalitu. Právě z důvodu, že řada situací nemá standardizované řešení, způsobů jejich řešení může být více, nelze si automaticky u obdobných situací říci, že pokud bylo jednou nalezeno zákonné řešení, že ho lze vždy v obdobné situaci automaticky opakovaně použít bez posouzení souladu se zákonnými podmínkami.