Zlatým vítězem se stala společnost Fly Montenegro Travel s produktem malých privátních zájezdů v oblasti Balkánu, zaměřeným na čínské rodiny se středním příjmem, které nechtějí cestovat s velkými zájezdními skupinami a jsou připraveny zaplatit si nadstandardní servis. Společnost zákazníkům nabízí v rámci produktu privátní auto, čínsky hovořícího průvodce a zajištění stravování, ubytování i vstupné. Fly Montenegro takto nabízí několik produktů, nejúspěšnějším z nich však byl bezvízový zájezd pokrývající Srbsko, Bosnu a Hercegovinu a Černou horu. Jednou z velkých výhod tohoto produktu je možnost objednat zájezd kdykoliv, dokonce až 3 dny před plánovaným odletem z Číny.
Stříbrné ocenění získala společnost CT Poland s produktem „European concerto Tour“, který cílí na čínské turisty z metropolitních oblastí se zájmem cestovat v pohodlí. Trasa zájezdu prochází přes Polsko, Českou republiku, Slovensko a Maďarsko a kromě tradičně oblíbených míst jako Varšava, Chopinovo rodiště v Zelazowe Woli, historické centrum Krakova, Pražský hrad, Bratislava či Rybářská bašta v Budapešti představuje turistům také lokální hudbu, tradice a kuchyň těchto míst. Co tento zájezd činí unikátním je také to, že účastníkům nabízí možnost zažít lokální atmosféru prostřednictvím koncertů a workshopů a zároveň umožňuje dostatek času pro odpočinkové aktivity.
Bronzové ocenění si pak odnesla společnost Long Tent Hungary Ltd. s produktem „12 – European country – tour“. Long Teng Hungary je společnost, která cílí na turisty z čínsky hovořících regionů a jejich cílem pro soutěžní produkt je zajistit svým klientům kvalitní zážitek i s omezeným rozpočtem prostřednictvím vzdělaných průvodců a profesionálního logistického týmu. Zájezd provede návštěvníky 29 městy a 10 zeměmi střední a východní Evropy (+ Německo a Rakousko).
Umístění v soutěži poskytuje vítězům několik výhod – především možnost prezentovat se tímto oceněním ve své komunikaci a na svých webových stránkách prostřednictvím známky “Marco Polo Award, with the recommendation of China – CEEC’s Tourism Cooperation”. Vítězové budou propagováni v rámci 17 partnerských zemí a zlatý vítěz byl také pozván k účasti na Shanghai Tourism Show CITM 2019, který proběhne ve dnech 15. - 17. listopadu v Kunmingu.
Cílem soutěže je podporovat rozvoj turistických produktů, které jsou atraktivní pro čínské turisty. Ocenění se uděluje cestovním kancelářím, agenturám či dalším hráčům v cestovním ruchu ze kterékoliv z výše uvedených 17 zemí či z Číny za realizaci turistického produktu, který podporuje propagaci alespoň 3 a více ze zmíněných 17 zemí CEE vůči čínským turistům. Soutěžit je možno pouze s turistickým produktem, který pokrývá alespoň 3 země, již byl implementován a funguje na trhu alespoň jeden rok. Soutěžní turistický produkt byl hodnocen dle několika kritérií – kreativita, inovace, servis zaměřený na potřeby čínských turistů. Produkt může zahrnovat místní historii, tradice, kulturu a speciální nabídky a důraz je kladen také na jeho inovativnost a udržitelnost.
Od roku 2014 spolupracuje Čína se 16 zeměmi střední a východní Evropy v oblasti cestovního ruchu s cílem posílit diplomatické i profesní vztahy mezi Čínou a regionem CEE. V loňském roce se k původním 16 zemím připojilo Řecko, a platforma tak byla rozšířena na 17+1. Platformu 17+1 tedy tvoří kromě Číny těchto 17 zemí: Albánie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá hora, Česká republika, Estonsko, Chorvatsko, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Řecko, Severní Makedonie, Slovensko, Slovinsko a Srbsko.
Další podrobnosti o vítězných produktech a kritéria pro účast v soutěži samotné naleznete v přílohách níže.