Vrchní ředitel/vrchní ředitelka sekce výstavby a veřejného investování, MMR_1415
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce výstavby a veřejného investování, MMR_1415.
Co nabízíme: Prestižní a zajímavou činnost v oblasti výstavby a veřejného investování. Možnost podílet se na přípravě návrhů právních předpisů v oblasti veřejného zadávání, včetně poskytování metodické podpory. Zajišťovat výkon funkce ústředního správního úřadu ve věcech územního plánování a rozhodování, stavebního řádu a vyvlastnění. Řízení 4 útvarů se 100 podřízenými zaměstnanci. Odměňování v 16. platové třídě (tarifní plat od 47.320 Kč do 69.600 Kč dle délky Vaší praxe), příplatek za vedení (34.500 Kč), zvláštní příplatek (1.000 Kč) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: Dosažené vzdělání v magisterském studijním programu, státní občanství České republiky, způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ (o prověrku lze požádat dodatečně) a znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 1. úrovni (stupni). Na služebním místě budete vykonávat službu v oborech 37. Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek a 41. Územní plánování a stavební řád. Předpokládaným nástupem je květen 2025 nebo dle dohody.
Datum vystavení |
21. 03. 2025 |
Datum platnosti |
08. 04. 2025 |
Doba trvání |
Na dobu neurčitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce výstavby a veřejného investování, MMR_1415
Č. j.: MMR-24533/2025-94
V Praze dne 21. 3. 2025
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_1415 vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce výstavby a veřejného investování v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby
37 – Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
41 – Územní plánování a stavební řád
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- tvoří celostátní strategii a koncepci veřejného zadávání, veřejných zakázek, koncesí a veřejně soukromých partnerství. Připravuje návrhy právních předpisů v oblasti veřejného zadávání a zabezpečuje jejich harmonizaci s předpisy EU a plnění činností vyplývajících ze zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ), ve znění pozdějších předpisů;
- zajišťuje právní a metodickou podporu v oblasti veřejného investování;
- zajišťuje výkon funkce ústředního správního úřadu ve věcech územního plánování, včetně výkonu kontroly ve věcech územního plánování, pořizování Politiky územního rozvoje ČR, Politiky architektury a stavební kultury ČR, územního rozvojového plánu, územně plánovacích podkladů, územního opatření o stavební uzávěře a územního opatření o asanaci území podle zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů;
- zajišťuje výkon funkce ústředního správního úřadu ve věcech územního rozhodování a stavebního řádu podle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů a podle zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů;
- zajišťuje výkon funkce ústředního správního úřadu ve věcech vyvlastnění podle zákona č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění);
- zajišťuje výkon funkce nadřízeného správního orgánu krajských úřadů a Magistrátu hlavního města Prahy (MHMP) při jimi vykonávané přenesené působnosti na úseku územního rozhodování, stavebního řádu a vyvlastnění podle zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, a zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, včetně řešení souvisejících nároků na náhradu škody podle zákona č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem;
- zajišťuje výkon funkce vlastníka komponenty 1.6.3. dle příslušného Rozhodnutí ministra o řízení Národního plánu obnovy (NPO) a vykonává činnosti dle tohoto rozhodnutí.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 16. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 47.320 Kč do 69.600 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 0 Kč do 69.000 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa vrchního ředitele sekce.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 34.500 Kč.
2.4 Zvláštní příplatek
Státnímu zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek 1.000 Kč.
2.5. Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Funkční období trvá 5 let.
Předpokládaným nástupem do služby na služebním místě je květen 2025 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 8. dubna 2025 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě:
- podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
- podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce výstavby a veřejného investování, č. j.: MMR-24533/2025-94MS“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem České republiky[3];
b) dosáhl věku 18 let;
c) je plně svéprávný;
d) je bezúhonný;
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
f) má potřebnou zdravotní způsobilost;
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
1) Splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 3 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 17/2024, č.j. MMR-87069/2024-94, kterým je:
a) požadavek úrovně znalosti cizího jazyka, a to znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 1. stupni znalosti cizího jazyka dle Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech[4];
b) způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.[5]
Žadatel je povinen splnění požadavků uvedených v předchozích bodech doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestné prohlášení. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
2) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení[6], tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
3) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[7] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
4) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce podle § 55 odst. 3 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 3 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 2 let ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[8].
6. Povinné přílohy
- vyplněná a podepsaná žádost[9]
- strukturovaný profesní životopis[10]
- motivační dopis
- doklad o dosaženém vzdělání
- doklad o znalosti anglického, francouzského nebo německého jazyka
- doklad o dosažené praxi
- písemnou práci v maximálním rozsahu 3 normostran [11] na téma: „Nástroje územního plánování pro zdravý ekonomický rozvoj území se zaměřením na komplexní tvorbu města s důrazem na dostupné bydlení“
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se obracejte na Ing. Marcela Stříbrná na e-mailové adrese Marcela.Stribrna@mmr.gov.cz.
Ing. Zdeňka Pikešová, MPA
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[4] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka přiloženého k žádosti.
[5]Splnění tohoto požadavku se dokládá úředně ověřenou kopií platného Osvědčení o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Důvěrné“. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona, bude akceptováno, pokud žadatel doloží, že podal žádost o vydání osvědčení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo.
[6] Pokud žadatel osvědčení nemá, k žádosti doloží doklad o tom, že o vydání osvědčení požádal.
[7] Vzor čestného prohlášení tvoří přílohu formuláře žádosti.
[8] Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.
[9] Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo viz příloha č. 1.
[10] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
[11] Tj. 30 řádků x 60 znaků (celkem 1 800 znaků) podle ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory, vydané Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) dne 1. července 2014, účinné od 1. srpna 2014.