Vrchní ředitel/vrchní ředitelka sekce informačních technologií, MMR_1411
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce informačních technologií, MMR_1411.
Co nabízíme: Prestižní a zajímavou činnost v oblasti informačních technologií v přímé podřízenosti ministra. Možnost podílet se na elektronizaci procesu zadávání veřejných zakázek, zajištění informačních systémů v souvislosti s digitalizací stavebního řízení a monitorovacích a informačních nástrojů pro realizaci kohezní politiky na národní úrovni včetně poskytování metodické podpory. Řízení 6 útvarů s celkem 72 podřízenými zaměstnanci. Jedná se o tzv. klíčové služební místo. Odměňování v 16. platové třídě (plat ve výši 76.500 Kč), příplatek za vedení (34.000 Kč), zvláštní příplatek (1.000 Kč) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity.
Co očekáváme: Dosažené vzdělání v magisterském studijním programu, státní občanství České republiky, způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ (o prověrku lze požádat dodatečně) a znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 1. úrovni (stupni). Na služebním místě budete vykonávat službu v oborech 28. Informační a komunikační technologie. 37. Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy. Předpokládaným dnem nástupu je únor 2025 nebo dle dohody.
Datum vystavení |
19. 12. 2024 |
Datum platnosti |
20. 01. 2025 |
Doba trvání |
Na dobu neurčitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce informačních technologií, MMR_1411
Č.j.: MMR-87075/2024-94
Datum: 19. prosince 2024
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_1411 vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce informačních technologií v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby
28 - Informační a komunikační technologie
37 - Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
38 - Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- zajišťuje informační systémy ministerstva a spolupracuje na tvorbě, aktualizaci a řízení bezpečnosti informačních systémů kritické informační infrastruktury nebo významných informačních systémů;
- zajišťuje sladění technologické strategie ministerstva. Je zodpovědný za návrh komplexních technologických řešení, která odpovídají potřebám ministerstva. Zajišťuje vytváření plánů systémové architektury, výběr vhodných technologií a dohled nad jejich implementačním procesem;
- zajišťuje přípravu informačních systémů v souvislosti s digitalizací stavebního řízení a digitalizací územního plánování;
- zajišťuje realizaci a udržitelnost výstupů projektu Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek (NIPEZ);
- zajišťuje nákup, instalaci, správu, servis, údržbu, rozvoj programových a technických prostředků a výkon činností dle Pravidel centralizovaného zadávání veřejných zakázek;
- zajišťuje koncepce a metodické nastavení procesů v monitorovacích a informačních nástrojích pro realizaci kohezní politiky na národní úrovni a stanovení a provádění přípravy, provozu, rozvoje, správy, uživatelské podpory, koordinace a metodického řízení jednotného monitorovacího systému fondů EU MS2021+;
- zabezpečuje plnění úkolů vyplývajících pro ministerstvo a vybrané organizace v jeho působnosti v oblasti informatizace společnosti, zejména příprava a zpracování analytických a koncepčních dokumentů, zastupování v odborných pracovních skupinách a koordinace projektů v této oblasti.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 16. platové třídy.
Toto služební místo je označeno za klíčové služební místo.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší zvýšený platový tarif stanovený ve výši 1,1 násobku nejvyššího platového tarifu v 16. platové třídě ve výši 76.500 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 0 Kč do 69. 000 Kč.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 34. 000 Kč.
2.4 Zvláštní příplatek
Státnímu zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek 1. 000 Kč.
2. 5. Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Funkční období trvá 5 let.
Předpokládaným nástupem do služby na služebním místě je únor 2025 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo nebo žádosti o jmenování na služební místo (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 20. ledna 2024 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce informačních technologií, č. j.: MMR-87075/2024-94/MS“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel, který:
1. Splňuje základní předpoklady stanovené zákonem tj.:
a) je státním občanem České republiky[2];
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona];
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona][3];
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona][4];
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona], tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu[5];
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona][6];
2. splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 17/2024, č.j. MMR-87069/2024-94, kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka, a to znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 1. stupni znalosti cizího jazyka dle Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech[7];
3. splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 17/2024, č.j. MMR-87069/2024-94, kterým je požadavek způsobilosti seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů[8];
4. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky[9];
5. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[10] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
6. splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce podle § 55 odst. 3 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 3 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 2 let ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[11].
6. Povinné přílohy
- vyplněná a podepsaná žádost[12]
- strukturovaný profesní životopis[13]
- motivační dopis
- doklad o dosaženém vzdělání
- doklad o znalosti anglického, francouzského nebo německého jazyka
- doklad o dosažené praxi
- písemnou práci v maximálním rozsahu 3 normostran [14] na téma: „Koncepce sekce informačních technologií s akcentem na digitalizaci stavebního řízení v následujících 3 letech.“
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se můžete obrátit na Ing. Marcelu Stříbrnou na e-mailové adrese Marcela.Stribrna@mmr.gov.cz.
Ing. Zdeňka Pikešová, MP
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj
Poučení služebního orgánu.
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena. Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán. V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Přílohy:
- Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo vrchního ředitele/vrchní ředitelky sekce informačních technologií.
- Čestné prohlášení podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb
Splnění tohoto požadavku se dokládá úředně ověřenou kopií platného Osvědčení
o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Důvěrné“. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona, bude akceptováno, pokud žadatel doloží, že podal žádost o vydání oznámení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného.
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[7] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka přiloženého k žádosti.
[9] Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel o vydání osvědčení požádal. Osvědčení je však žadatel povinen doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
[10] Písemné čestné prohlášení tvoří přílohu č. 2 tohoto oznámení.
[11] Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.
[12] Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo viz příloha č. 1.
[13] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
[14] Tj. 30 řádků x 60 znaků (celkem 1 800 znaků) podle ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory, vydané Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) dne 1. července 2014, účinné od 1. srpna 2014.