Specialista/specialistka ve spisové službě, oddělení spisové služby, MMR_872
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo specialista/specialistka ve spisové službě, oddělení spisové služby, MMR_872
Co nabízíme: Zajímavou a rozmanitou činnost v oblasti spisové služby a archivnictví. Zejména spolupráci při správě a rozvoji elektronického systému spisové služby AthenA. Metodickou podporu zaměstnanců v oblasti spisové služby a archivnictví, plnění dalších úkolů souvisejících s výkonem spisové služby. Odměňování ve 12. platové třídě (tarifní plat od 29.050 Kč do 42.140 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: dosažené vzdělání
v magisterském či bakalářském studijním programu. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru služby 27. Archivnictví a spisová služba. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v červenci 2025.
Datum vystavení |
02. 06. 2025 |
Datum platnosti |
18. 06. 2025 |
Doba trvání |
Na dobu neurčitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo specialista/specialistka ve spisové službě, oddělení spisové služby, MMR_872
Č. j.: MMR-41234/2025-94
Datum: 2. 6. 2025
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_872, specialista/specialistka ve spisové službě, oddělení spisové služby, sekce ekonomicko – provozní Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
27 – Archivnictví a spisová služba
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- práce v elektronickém systému spisové služby (eSSL);
- administrace eSSL, komunikace s dodavatelem eSSL;
- řešení uživatelských požadavků v eSSL, komunikace se zaměstnanci MMR;
- provádění interních školení na eSSL;
- metodické vedení spisové služby;
- koordinace a metodické vedení činnosti samostatného archivního pracoviště a podatelny; občasný zástup na pracovišti podatelny;
- vedení centrální spisovny MMR, přejímání spisů a dokumentů v analogové i elektronické podobě do centrální spisovny, ukládání přijatých analogových dokumentů podle členění spisovny, správce elektronické spisovny v eSSL;
- zapůjčování dokumentů a spisů uložených v centrální spisovně, vedení evidenci výpůjček;
- příprava skartačního návrhu a provádění skartačního řízení;
- poskytování odborné, metodické a konzultační pomoci útvarům MMR v oblastí spisové služby a archivnictví;
- spolupráce s Národním archivem.
Pro výkon činností je potřebná dobrá znalost zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby a Národního standardu pro elektronické systémy spisové služby a dalších právních předpisů pro oblast spisové služby a archivnictví. Výhodou je přehled v problematice vedení spisové služby v elektronických systémech spisové služby, schopnost analytického myšlení a týmové spolupráce, schopnost koncepčního přístupu a formulování metodik, dobrá znalost práce MS Office, praxe v oblasti spisové služby a praktické zkušenosti práce v elektronickém systému spisové služby.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě
do 12. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší
platový tarif od 29.050 Kč do 42.140 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí
od 6.000 Kč do 10.000 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa referentů pro všechny platové třídy (9. platová třída – 15. platová třída).
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na
dobu neurčitou.
Předpokládaným
nástupem do služby na služebním místě je červenec 2025 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx
Služební úřad poskytuje následující benefity:
https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti
[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“)
doručené ve lhůtě do 18. června 2025 (
žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
- podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo specialista/specialistka ve spisové službě, č.j.: MMR-41234/2025-94/MS“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
b) dosáhl věku 18 let;
c) je plně svéprávný;
d) je bezúhonný;
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v bakalářském nebo magisterském studijním programu;
f) má potřebnou zdravotní způsobilost;
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
1) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona služebním předpisem státní tajemnice č. 7/2025, č.j. 17502/2025, kterým je způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Vyhrazené“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů
[3].
6. Povinné přílohy
- vyplněná a podepsaná žádost[4]
- strukturovaný profesní životopis[5]
- motivační dopis
- doklad o dosaženém vzdělání
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se můžete obrátit na Ing. Marcelu Stříbrnou na e-mailové adrese Marcela.Stribrna@mmr.gov.cz
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Mgr. Martina Postupová
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3] Splnění tohoto požadavku se dokládá úředně ověřenou kopií platného Oznámení fyzické osoby alespoň na stupeň utajení „Vyhrazené“. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona, bude akceptováno, pokud žadatel doloží, že podal žádost o vydání oznámení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo.
[4] Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo viz příloha č. 1
[5] V životopisu v českém jazyce žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.