Komunikační úředník/komunikační úřednice 0,5 úvazku, oddělení komunikace fondů EU, odbor publicity fondů EU, MMR_1396
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo komunikačního úředníka/komunikační úřednice 0,5 úvazku, oddělení komunikace fondů EU, odbor publicity fondů EU, MMR_1396
Co nabízíme: Zajímá vás, jak evropské fondy mění Česko? Umíte tvořit obsah pro sociální sítě, pracovat s Canvou a máte cit pro vizuální komunikaci? Přidejte se na poloviční úvazek k našemu týmu na Odboru publicity fondů EU. Odměňování ve 14. platové třídě (tarifní plat od 36.240 Kč do 52.930 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: dosažené vzdělání
v magisterském studijním programu. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru služby 38. Společné evropské politiky a podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v červenci 2025.
Datum vystavení |
04. 06. 2025 |
Datum platnosti |
14. 06. 2025 |
Doba trvání |
Na dobu určitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo komunikačního úředníka/komunikační úřednice 0,5 úvazku, oddělení komunikace fondů EU, odbor publicity fondů EU, MMR_1396
Č. j.: MMR-42586/2025-94
V Praze dne 4. 6. 2025
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_1396, ministerského rady – komunikačního úředníka/komunikační úřednice, oddělení komunikace fondů EU, odbor publicity fondů EU, sekce koordinace evropských fondů mezinárodních vztahů a cestovního ruchu v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
38 – Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
Hledáme kolegu/kolegyni na poloviční úvazek do komunikačního týmu Odboru
publicity fondů EU. Možnost pracovat v Praze, ale i v jedné z našich regionálních kanceláří z kteréhokoli krajského města (síť Eurocenter) – v takovém případě bude převaha řízení přímým nadřízeným na dálku s občasnými osobními setkáními v Praze.
Budete se podílet na tvorbě obsahu o evropských fondech – připravovat jednoduchou grafiku v Canvě, psát texty, tvořit krátká videa a pomáhat se správou sociálních sítí. Získáte zkušenosti s digitální komunikací i fungováním veřejné instituce.
Co bude vaší náplní práce?
Zodpovědnost za:
- Přípravu jednoduché grafiky a krátkých videí pro příspěvky na sociálních sítích;
- Podporu správy sociálních sítí (Facebook, Instagram, LinkedIn) – sledování reakcí, komentářů, interakcí a podpora engagementu;
- Práci s nástroji jako Meta Business Manager, Canva, Copilot (či jinými AI nástroji) – zaškolíme vás;
- Kontrolu a úpravu textů po copywrtiterovi;
- Správu fotodatabáze – orientace v nafocených projektech a výběr vhodných fotografií pro kampaně a sociální sítě;
- Koordinaci spolupráce s externími dodavateli.
Spolupráce na:
- Tvorbě a plánování dalšího obsahu na sociální sítě;
- Přípravě propagačních materiálů a dalších obsahových formátů, např. letáků/publikací;
- Přípravě textového obsahu webu;
- Příprava podkladů pro vyúčtování projektu, z něhož jsou hrazeny
- komunikační aktivity, včetně podkladů pro poptávková řízení a veřejné zakázky, a práce s nástroji jako je Národní elektronický nástroj (NEN);
- Organizaci soutěží;
- Dalších aktivitách oddělení podle aktuální agendy.
Očekáváme:
- Vizuální vnímání a cit pro kompozici;
- Smysl pro detail, originalitu v řešení, nové nápady;
- Znalost trendů na sociálních sítích.
- Spolehlivost a schopnost plnit úkoly včas.
Nabízíme možnost rozvoje a rotace v rámci agendy Oddělení komunikace fondů EU,
které je součástí Odboru publicity fondů EU. Posláním oddělení je komunikovat přínosy
projektů podpořených z evropských fondů a přinášet informace o možnostech
financování projektů z fondů EU.
Požadujeme:
- Velmi dobrou znalost češtiny;
- Praktickou zkušenost se správou sociálních sítí.
Výhodou:
- absolvování alespoň základního marketingového kurzu nebo akademie se zaměřením na marketingové strategie, digitální marketing nebo podobné oblasti.
- Znalost marketingových nástrojů (např. Google Analytics, Meta Business Suite, Canvy nebo jiného grafického programu ).
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě
do 14. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší
platový tarif od 18.120 Kč do 26.465 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 3.000 Kč do 5.000 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa referentů pro všechny platové třídy (9. platová třída – 15. platová třída).
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na
dobu určitou do 31. října 2026.
Předpokládaným
dnem nástupu do služby na služebním místě je červenec 2025 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 20 hodin.
Jedná se o poloviční úvazek.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx
Služební úřad poskytuje následující benefity:
https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti
[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“)
doručené ve lhůtě do 14. června 2025 (
žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
- podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy:
„Neotvírat“ a slovy
„Výběrové řízení na služební místo ministerského rady – komunikačního úředníka/komunikační úřednice, č.j.: MMR-42586/2025-94/MS“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
b) dosáhl věku 18 let;
c) je plně svéprávný;
d) je bezúhonný;
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
f) má potřebnou zdravotní způsobilost;
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
1) splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 3 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 1/2025, č.j. MMR-4657/2025-94, kterým je:
úroveň znalosti cizího jazyka, a to znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 1. stupni znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
[3].
Žadatel je povinen splnění požadavků uvedených v předchozích bodech doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestné prohlášení. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
6. Povinné přílohy
- vyplněná a podepsaná žádost
- strukturovaný profesní životopis[4]
- motivační dopis
- doklad o dosaženém vzdělání
- doklad o znalosti anglického, francouzského nebo německého jazyka
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se obracejte na Ing. Marcelu Stříbrnou na e-mailové adrese Marcela.Stribrna@mmr.gov.cz.
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Mgr. Martina Postupová
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího úroveň znalosti cizího jazyka přiloženého k žádosti.
[4] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.