Proč zvolit zrovna STRATeduku?
STRATeduka je zaměřená na rozvoj kompetencí v oblasti
strategického plánování a řízení. Kurz sleduje trendy 21. století a přináší nejaktuálnější poznatky z oboru. Účastníkům umožní prohloubení porozumění celému procesu strategické práce – od identifikace potřeby přípravy strategického dokumentu až po jeho vyhodnocování. Kurz představí jednotlivé nástroje, které je vhodné při strategické práci využívat. Celou řadu probíraných metod si účastníci dostanou možnost v rámci kurzu společně odzkoušet a k dalšímu seberozvoji je připraveno množství zajímavých materiálů.
Co mi dá účast na kurzu?
- Ucelenou sadu nástrojů pro strategickou práci ve veřejném sektoru, díky kterým budete schopni zvýšit dopad Vaší práce.
- Možnost dalšího seberozvoje díky zpřístupnění znalostní základny pro strategické řízení s množstvím zdrojů a materiálů, ke kterým se budete moci vracet pro získání inspirace při řešení úkolů v každodenní práci. Absolventi kurzu také obdrží knihu vypracovanou přímo pro kurz STRATeduka předními českými odborníky na strategické řízení ve veřejném sektoru.
- Šanci potkat kolegy z dalších významných veřejných organizací, se kterými budete diskutovat celou řadu praktických příkladů a problémů z oblasti strategické práce.
Účastníci se tak díky kurzu budou orientovat v kontextu strategické práce v České republice, budou rozumět, na jaké typy problémů a příležitostí je vhodné strategické plánování a řízení využívat. Absolvování kurzů zlepší porozumění procesu strategické práce a schopnost využívat vhodné nástroje ve všech jeho fázích. V neposlední řadě bude součástí kurzu rozvoj sociálních kompetencí nezbytných pro strategickou práci, zejména kompetence nezbytné pro zapojování klíčových aktérů do přípravy a implementace strategických dokumentů.
„Kurz pro mne znamenal hlavně utřídění informací a postupů do systému a struktury. Ukázal, jak rozmýšlet a následně aplikovat strategické postupy do konkrétních pracovních úkolů. Kurz mi nabídl celé spektrum možných metod, nástrojů, zahraničních zkušeností z oblasti strategické práce.“
Náš přístup
Kurz je připravován tak, aby jeho účastníci v co nejkratší době a co nejsrozumitelnější formou získali ucelenou sadu nástrojů pro strategickou práci. Vzdělávání je pojato tak, aby účastníky bavilo a získané znalosti pro ně byly inspirací do každodenní práce.
„Kurz mi dal plný poznámkový blok skvělých nápadů, užitečných odkazů a zábavných týmových aktivit.“
interaktivní přístup – otevřenost – společné hledání cest
Hlavní témata kurzu
Úvod do strategického řízení
V úvodním bloku se budeme věnovat důležitosti strategického řízení v podmínkách současného
, neustále se měnícího světa. Ukážeme si, jak můžeme z průměrného strategického řízení udělat špičkové – tím zároveň nastíníme obsah celého kurzu.
Strategické problémy
Strategické problémy se svou povahou liší od problémů běžných. Vyznačují se větší složitostí, spletitostí příčin a důsledků. Budeme se věnovat tomu, jak takový problém definovat a jak s ním dále pracovat. Reflektovat budeme také dopady světových megatrendů na strategické problémy České republiky.
Aktéři
Současná společnost je provázanější než kdy dříve a bez spolupráce je obtížné věci pozitivně ovlivňovat. Představíme základní techniky analýzy aktérů a budeme se věnovat způsobům jejich zapojování do přípravy a implementace strategických dokumentů.
Tvorba vize a strategických cílů
Základ pro kvalitní strategické řízení je jasná vize budoucnosti, o kterou chceme strategickou prací usilovat. Ukážeme si techniky tzv. „participativního vision buildingu“ a způsobů vytváření cílů, které pomohou zajistit relevanci strategického dokumentu po celou dobu jeho platnosti.
Výběr nástrojů a opatření
Budeme se věnovat různým technikám hledání a tvorby řešení. Inspirujeme se v oblasti designu služeb, který se v současnosti rozvíjí především v soukromé sféře a zaručuje, že opatření bude odpovídat potřebám klientů.
Implementace strategií
Achillova pata strategického řízení v České republice. Společně rozebereme příčiny selhání implementace strategii. Ukážeme si, jak vypadají funkční strategické procesy, věnujeme se tématu změny a jejího řízení.
Monitoring, evaluace a řízení rizik
Již první měsíce implementace ukáží nedostatky v původním plánu, na které je potřeba reagovat. Monitoring, evaluace a systém řízení rizik nám pomáhají rozhodovat o změně v plánu na základě dat, nikoliv dojmů. V našem kurzu si společně s ostatními zkusíte tyto zpětnovazební mechanismy vytvořit, ukážeme si jejich různé podoby a využití.
Lektorský tým:
Richard Kokeš
Jan Hněvkovský
Šimon Stiburek
Věra-Karin Brázová