Je pro vás auto bez řidiče těžko představitelné? Ale co je parkovací senzor jistě víte. Se senzorem/asistentem pro udržení vzdálenosti mezi vozidlem a auty vpředu jste už určitě také slyšeli. U těchto aut probíhají automatické funkce, ale řidič musí v autě sedět a musí být v případě potřeby schopen převzít řízení. Autonomní vozidlo řidiče prostě vůbec nepotřebuje, řidič tam vůbec není – lidský faktor jen aktivuje systém („zapne“ vozidlo) a zadá cíl cesty. Všechno ostatní se stane bez člověka.
Předmětem této zakázky je zpracování studie proveditelnosti – co je možné, co je potřeba, co se musí udělat pro to, aby tento systém mohl fungovat. Jednou z oblastí zakázky je také zřízení testovacího polygonu. Město Ústí nad Labem se chce stát centrem výzkumu a vývoje autonomních řídicích systémů a chytré mobility.
Jedná se o další úspěch programu RE:START během krátké doby. Během tohoto měsíce došlo kromě této výzvy i další a to na podání žádostí o dotace pro města a obce, které se potýkají s chátrajícími budovami. Pro město Ústí nad Labem to například znamená posun v řešení zdevastované ulice Na Nivách.
Kompletní informace k veřejné zakázce Studie proveditelnosti k veřejné zakázce s názvem U „SMART“ ZONE zde.