Zdroj: Czechia Digital Media Library, Autor: Pardubicko - Perníkové srdce Čech z.s.
„Program Podpora organizací destinačního managementu 2025+ dává jasná pravidla, jak dlouhodobě rozvíjet cestovní ruch napříč celým Českem. Díky němu regiony získají víc podnikatelských příležitostí, nová pracovní místa a lepší koordinaci aktivit v turismu. Na jeho podobě jsme spolupracovali s DMO, kraji, obcemi, podnikateli, neziskovkami i zástupci akademické sféry,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek a dodal: „I přes tlak na šetření se nám podařilo na příští rok zachovat stejnou částku jako pro ten letošní.“
O dotaci se mohou ucházet certifikované krajské a oblastní organizace destinačního managementu (více o certifikaci zde). Oproti mnoha jiným programům mohou získat výrazně vyšší míru podpory, která pokryje až 80 % uznatelných výdajů. Patří sem nejen osobní a provozní náklady (např. kancelář, energie, IT, školení zaměstnanců apod.), ale i financování účasti na veletrzích, výzkumu nebo realizace marketingu a propagačních aktivit.
Program má za cíl posílit a zefektivnit řízení cestovního ruchu v Česku, což je jednou z priorit Strategie rozvoje cestovního ruchu 2021–2030. Podporuje zapojení všech stěžejních aktérů v oblasti cestovního ruchu do rozhodování o jeho budoucnosti, stejně jako udržitelnost destinací a hospodárné využívání financí. Díky podpoře dojde ke standardizaci činností DMO, efektivnějšímu využívání prostředků na podporu cestovního ruchu, zvyšování konkurenceschopnosti regionů, ale také omezení negativních dopadů nadměrného turismu.
„Nový program lépe reaguje na potřeby organizací, které jsou pro rozvoj regionálního turismu klíčové. Posiluje jejich roli a zároveň vytváří stabilní podmínky pro dlouhodobé plánování a rozvoj destinací,“ upozornil ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodal: „Díky tomu budou mít regiony mnohem lepší možnosti cíleně pracovat se svým potenciálem, oslovovat nové a bonitní návštěvníky a zvyšovat tak svou konkurenceschopnost na lukrativních trzích.”
Kvalitní spolupráce mezi regiony, institucemi a dalšími partnery podle něj přispěje ke spokojenosti návštěvníků i místních obyvatel, posílení vzájemného respektu a zároveň k dalšímu upevnění dobrého jména Česka jako atraktivní a udržitelné turistické destinace.
Bližší informace jsou dostupné na webu ministerstva.